Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΣΕΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ 2019-2020

ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΣΕΙΣΜΩΝ
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
              
                  19 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών -« Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και Μνημόνιο Ενεργειών »

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: 2019-2020
Το παρόν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του 19ου 8/Θ Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου Κατερίνης το οποίο στεγάζεται στο επί της οδού Τυρταίου 2 στην Κατερίνη, συντάχθηκε τον Οκτώβριο του 2019 με ευθύνη της Διευθύντριας Ελένης Παταρίδου  από την ομάδα σύνταξης του σχεδίου σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π., λοιπών αρμόδιων αρχών & φορέων και του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας  και Θρησκευμάτων, και αφορά στη σχολική περίοδο 2019-2020. Στο Σχέδιο αυτό θα γίνει Επικαιροποίηση κατά τη διάρκεια της σχολικής αυτής χρονιάς οποτεδήποτε κριθεί απαραίτητο- τουλάχιστον τρεις φορές. Πρέπει να επισημανθεί ότι οι ενέργειες που αφορούν στη διαχείριση  κινδύνου της σχολικής μας μονάδας σχετίζονται και με τις αντίστοιχες ενέργειες των ακόλουθων συστεγαζόμενων στο συγκεκριμένο κτίριο σχολικών μονάδων: 19Ο  Δημοτικό σχολείο &19ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης. Για  το  λόγο  αυτό  με  ευθύνη  της Δ/ντριας και της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου θα  συζητηθούν  τα  σχετικά  Σχέδια Έκτακτης Ανάγκης και θα ληφθούν, όπου απαιτείται, αποφάσεις για κοινές δράσεις και ασκήσεις ετοιμότητας. Επίσης έχει χει δημιουργηθεί το παρατηρητήριο διαχείρισης κρίσεων(ΘΕΜΑ: «Φ.23/284/19-09-19 ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΝΤΥΠΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ», σχ.έγγραφο19433/04/09/19 έγγραφο της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ &Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.-1.πρακτικό αριθμ.4 /09-09-19, Θέμα: «Δημιουργία Παρατηρητηρίου Διαχείρισης κρίσεων»-2.Ενημερωτικα στοιχεία της τριμελούς επιτροπής.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΛΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ 19ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

ΠΑΤΑΡΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΠΕ70, ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΝΤΑΜΠΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΠΕ70
ΜΠΑΧΛΙΤΖΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ,ΠΕ70
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
ΤΑΣΙΩΝΑ ΣΕΒΑΣΤΗ,ΠΕ70,ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΘΩΜΑΗ,ΠΕ70
ΚΑΝΟΝΙΔΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ,ΠΕ70

Α΄. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΧΩΡΟΥ
Το διδακτήριο έχει υπόγειο χώρο, ισόγειο κι έναν όροφο. Αριθμεί συνολικά 14 αίθουσες διδασκαλίας. Είναι νεόκτιστο και τηρεί  τους αντισεισμικούς κανόνες. Έχει  δύο εισόδους στη νότια πλευρά και  μια βοηθητική στη βόρεια.
     Ο υπόγειος  χώρος περιλαμβάνει  :
Αποθήκη,  λεβητοστάσιο και  αίθουσα καυστήρα .
     Ο ισόγειο χώρος περιλαμβάνει:
Στην ανατολική πτέρυγα το γραφείο Δ/ντή και  γραμματείας, γραφείο δασκάλων,  αίθουσα ΣΤ1΄ ,τουαλέτες μαθητών και προσωπικού.
Στη βόρεια πτέρυγα την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων .
Στη δυτική πτέρυγα   το γραφείο των νηπιαγωγών, χώρο ιατρείου, δύο αίθουσες διδασκαλίας του 19ου Νηπιαγωγείου και αποθήκη βιβλίων και το χώρο του Κυλικείου.
     Ο όροφος περιλαμβάνει:
Στην ανατολική πτέρυγα τις αίθουσες διδασκαλίας Α1,Α2,Β1,Ε1,Ε2 και την αίθουσα σίτισης Ολοημέρου μαζί με την αίθουσα ΣΤ2
Στη δυτική πτέρυγα περιλαμβάνει τις αίθουσες διδασκαλίας,Β2,Γ1,Γ2,Δ1,Δ2τη βιβλιοθήκη και τις τουαλέτες του επάνω ορόφου.
   Κάθε αίθουσα διδασκαλίας φιλοξενεί τραπεζοθρανία, την έδρα του δασκάλου, προτζέκτορες, Η/Υ και βιβλιοθήκη  οποία είναι στηριγμένη σταθερά στον τοίχο.
Οι διάδρομοι  και η πρόσβαση προς τις εξόδους για τις σκάλες είναι εύκολη και ασφαλής. Υπάρχει ανελκυστήρας, σύστημα πυρόσβεσης με συντηρημένους πυροσβεστήρες-χωρίς όμως σύστημα πυρανίχνευσης και κεντρικό σύστημα πυρασφάλειας. Να σημειωθεί ότι η σχολική μονάδα αιτήθηκε με το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ τα παραπάνω που δε διαθέτει (αίτημα για κατασκευή ράμπας πρόσβασης  των ΑΜΕΑ στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 19ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Κατερίνης και αίτημα για εκπόνηση μελέτης και υλοποίηση πυρανίχνευσης και κεντρικού συστήματος πυρόσβεσης στη σχολική μονάδα  του 19ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Κατερίνης )

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης προτείνεται το παρακάτω σχέδιο δράσης, αφού επισημάνουμε τη σημασία της εφαρμογής του σχεδίου με ψυχραιμία και χωρίς πανικό που είναι και ο μεγαλύτερος κίνδυνος σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Ήδη έχουν προγραμματιστεί εκδηλώσεις ενημέρωσης για τη διαχείριση κρίσεων ανθρώπινου δυναμικού στη σχολική μονάδα και υλοποίηση σχεδίων εργασίας με το παραπάνω θέμα σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς για την πολιτική προστασία(πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, Νοσοκομείο, Διασωστική Ομάδα, νοσοκομειακούς ιατρούς, σεμινάρια για πρώτες βοήθειες στα πλαίσια του Παρατηρητηρίου Διαχείρισης κρίσεων).
.Β. ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
 1. Η  Δ/ντρια ενημερώνει το διδακτικό προσωπικό και τους μαθητές  για τα προβλεπόμενα μέτρα αντισεισμικής προστασίας και δίνονται οδηγίες σύμφωνα με το σχέδιο «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ». Μέσα στις τάξεις ο κάθε εκπαιδευτικός ενημερώνει με οδηγίες και βραχύβιο πρόγραμμα (προφορικά ή με υποστηριχτικό ηλεκτρονικό υλικό)τους μαθητές του )με το ενημερωτικό έντυπο του Ο.Α.Σ.Π.-τρίγωνο της ζωής(ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΟ).
2. Ορίζονται υπεύθυνοι συντονισμού αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης (σεισμός).
α)Για τον ισόγειο χώρο η  Δ/ντρια του σχολείου κ.Ε.Παταρίδου, ο γυμναστής κ. Ι. Τσορτανίδης, ο γυμναστής κ. Θ. Παυλίδης,  η Υποδ/ντρια  κ.Τασιώνα Σ. καθώς και οι  2 νηπιαγωγοί  του 19ου Νηπιαγωγείου κατά τον πρωινό κύκλο ή η νηπιαγωγός του απογευματινού κύκλου,με αρμοδιότητες την ασφαλή έξοδο των μαθητών από το διδακτήριο. Αντίστοιχα για τη λειτουργία του Ολοήμερου οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους ανά μέρα(κ .κ. Παταρίδου Ε.,Καπετανάκη Αικ., Σταυρίδης Σ. Ιορδάνου Δ. Παταρίδου Ε.,Τσορτανίδης Ι.,Παυλίδης Ι.,Κουτσιοπούλου Μ.,Τασιώνα Σ.
β)Για τον όροφο οι δάσκαλοι των τμημάτων-ως έχουν οριστεί υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί τάξεων.
Γ) Τον  γενικό συντονισμό των ενεργειών έχει η   Δ/ντρια του σχολείου και η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
3.Ορίζεται υπεύθυνος φαρμακείου και πρώτων βοηθειών: οι κ.κ. Τσορτανίδης Ι.& Παυλίδης Ι.
4. Καθορίζεται ως χώρος συγκέντρωσης των μαθητών το δυτικό άκρο του αύλειου χώρου (γήπεδο καλαθοσφαίρισης).



      Γ.  ΜΕΤΡΑ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ

  1. Κατά την εκδήλωση του σεισμού, εφόσον οι μαθητές βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας, ο δάσκαλος δίνει το παράγγελμα: « Παιδιά σεισμός…» οπότε όλα τα παιδιά για να προστατευτούν μπαίνουν κάτω από τα θρανία τους και ο /η δάσκαλος/α κάτω από την έδρα  και συνιστά ψυχραιμία. Αν βρίσκονται στις αίθουσες τις οδηγίες των δασκάλων τους ( να προφυλαχθούν κάτω από τα θρανία μακριά από βαριά έπιπλα ή κάτω από κάσα εσωτερικής πόρτας, μακριά από παράθυρα). Ήδη έχει προηγηθεί η προβολή οπτικών ντοκουμέντων και διαφανειών  στο μαθητικό πληθυσμό και η παιγνιώδη προσομοίωση ενός επικείμενου σεισμού που διευκολύνει την αποκωδικοποίηση των πληροφοριών. Οι μαθητές (σε περίπτωση σεισμού) καλύπτονται κάτω από τα θρανία της αίθουσας  μακριά από ογκώδη έπιπλα  και ο εκπαιδευτικός κάτω από την έδρα ή την πόρτα σχηματίζοντας ένα ισόπλευρο τρίγωνο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ(ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ)
 Η βασική συμβουλή που δίνεται από τους περισσότερους οργανισμούς καθώς και από τον Ο.Α.Σ.Π., συμπυκνώνεται στη φράση «Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι» (Drop, Cover, και Hold On).

Διαβάστε ορισμένες από τις συμβουλές που δίνει ο Ο.Α.Σ.Π. για την προστασία κατά τη διάρκεια του σεισμού:
Αν βρεθείτε έξω από κτίριο, μείνετε έξω. Αν βρεθείτε μέσα, μείνετε μέσα. Σε περίπτωση σεισμού, πολλοί τραυματισμοί γίνονται την ώρα που μπαίνουμε στα κτίρια ή βγαίνουμε από αυτά.
Αν βρεθείτε μέσα:
-Σταθείτε μακριά από έπιπλα ή αντικείμενα που μπορεί να πέσουν.
-Μπείτε κάτω από ένα γερό ξύλινο τραπέζι, γραφείο, θρανίο και κρατήστε με τα χέρια σας το πόδι του επίπλου.
-Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν κατάλληλα έπιπλα καθίστε στο μέσον του δωματίου, λυγίστε τα γόνατα μειώνοντας όσο γίνεται το ύψος σας και προστατεύστε με τα χέρια το κεφάλι σας.
-Σταθείτε κάτω από την κάσα εσωτερικής πόρτας ΜΟΝΟ σε κτίρια με φέρουσα τοιχοποιία (από πέτρα τούβλο ή πλίνθους).
-Μείνετε μακριά από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (παράθυρα, πόρτες, κ.λ.π.
Μη βγαίνετε στα μπαλκόνια.
-Μη τρέχετε προς την έξοδο.
-Μη χρησιμοποιείτε ποτέ το ασανσέρ. Κινδυνεύετε να εγκλωβιστείτε.
Αν βρεθείτε έξω:
-Μείνετε μακριά από κτίρια και στύλους με ηλεκτροφόρα καλώδια.
-Απομακρυνθείτε από τους εξωτερικούς τοίχους των κτιρίων.
-Μην μπαίνετε μέσα σε κτίρια. Μείνετε σε ελεύθερους χώρους.
-Απομακρυνθείτε από τις ακτές. Ύστερα από ισχυρό σεισμό μπορεί να δημιουργηθούν
θαλάσσια κύματα με μεγάλη ταχύτητα και ύψος.
-Αν κυκλοφορείτε με αυτοκίνητο σταθμεύστε στο πιο κοντινό ασφαλές σημείο χωρίς να εμποδίζετε την κυκλοφορία μακριά από αερογέφυρες, φωτεινούς σηματοδότες και ηλεκτροφόρα καλώδια.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Η πιο γνωστή μέθοδος για να προστατευτούμε κατά τη διάρκεια ενός σεισμού, προτείνει μεταξύ άλλων τη μετακίνησή μας κάτω από κάποιο γραφείο ή κάσα πόρτας όπου και θα πρέπει να παραμείνουμε μέχρι να σταματήσει η σεισμική δραστηριότητα.
Μια λιγότερο γνωστή και αμφιλεγόμενη θεωρία, είναι αυτή του λεγόμενου «Τριγώνου της Ζωής» (Triangle of Life), που αναπτύχθηκε από τον Doug Copp.
Η αρχή πάνω στην οποία βασίζεται η θεωρία είναι αυτή των λεγόμενων «τριγώνων» τα οποία δημιουργούνται κατά την κατάρρευση κτιρίων. Σύμφωνα με τον Doug Copp αυτά σχηματίζονται δίπλα σε αντικείμενα ή έπιπλα καθώς τα ερείπια πέφτουν πάνω τους. Ως «τρίγωνο» ο Copp χαρακτηρίζει την περιοχή που θα μείνει ανέπαφη δίπλα στα αντικείμενα αυτά, καθώς εκεί θα δημιουργηθεί ένα κενό.


                                                                            
2. Εάν εκδηλωθεί σεισμός κατά την ώρα του διαλείμματος οι εφημερεύοντες διδάσκαλοι οδηγούν τα παιδιά στον προκαθορισμένο χώρο της συγκέντρωσης. Εάν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα του διαλείμματος και οι μαθητές είναι στο εσωτερικό του κτιρίου, δεν μετακινούνται, παραμένουν όπου βρίσκονται, φροντίζοντας να  ακολουθήσουν τις παραπάνω οδηγίες με τις παραινέσεις των υπευθύνων εφημερίας.
3.  Όταν σταματήσει ο σεισμός και αφού ανοίξει η Δ/ντρια διάπλατα την πόρτα της εσωτερικής  αυλής βγαίνουν έξω, όπως προαναφέρθηκε, και  παρατάσσονται στη γραμμή συγκέντρωσης-προσευχής. Η τελική συγκέντρωση μακριά από δέντρα και από την πρόσοψη του κτιρίου προς το Γήπεδο καλαθοσφαίρισης  με κατεύθυνση την πόρτα εξόδου  επί της οδού Τυρταίου σηματοδοτεί το τελικό σχέδιο για την ασφαλή έξοδο από το σχολικό χώρο.
Σε περίπτωση λειτουργίας μόνο του Ολοήμερου, υπεύθυνη   είναι η κ. Κουτσιοπούλου. και εκπαιδευτικοί του Ολοημέρου ανά μέρα.. 

Δ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΟΥ
Το χαρακτηριστικό σύνθημα του σεισμού για την εκκένωση του διδακτηρίου είναι το συνεχές χτύπημα του κουδουνιού δύο  φορές. Η Δ/ντρια ανοίγει διάπλατα την κεντρική είσοδο-είσοδο εσωτερικής αυλής του διδακτηρίου. Ο κάθε δάσκαλος την πόρτα της τάξης του. Η Δ/ ντρια κ. Παταρίδου Ελένη κατεβάζει το γενικό διακόπτη του ηλεκτρικού ρεύματος και (σε περίπτωση σεισμού) κλείνει την κεντρική  βάνα  του νερού. Οι μαθητές αποχωρούν οργανωμένα με την ευθύνη κάθε διδάσκοντα κατά σειρά, σύμφωνα με το σχέδιο εκκένωσης διδακτηρίου (Επισυνάπτεται το σχεδιάγραμμα εκκένωσης του κτιρίου).
Με το πρώτο παρατεταμένο χτύπημα αποχωρούν σε χρόνο δυο λεπτών  τα νήπια  και οι μαθητές του ισογείου.
Με τα δύο παρατεταμένα χτυπήματα αποχωρούν οι μαθητές του ορόφου.

1.      ΙΣΟΓΕΙΟ

ΕΞΟΔΟΣ ΝΟ 1: Αποχωρούν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου .
ΕΞΟΔΟΣ ΝΟ 2 : Αποχωρούν οι μαθητές από το κυλικείο, την ΣΤ1 ΄τάξη και  τις τουαλέτες .
ΕΞΟΔΟΣ ΝΟ 3 : Αποχωρούν οι μαθητές από την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

2.      ΟΡΟΦΟΣ
Οι μαθητές του ορόφου αποχωρούν ως εξής:
ΕΞΟΔΟΣ 1: Οι μαθητές των τμημάτων Β2,Γ1,Γ2,Δ1,Δ2, της τουαλέτας του ορόφου και  της βιβλιοθήκης.
            ΕΞΟΔΟΣ 2: Οι μαθητές των τμημάτων Α1,Α2,Β1,Ε1,Ε2,ΣΤ2 (αίθουσα   σίτισης Ολοημέρου).
 Όλο το σχολείο συγκεντρώνεται στον προκαθορισμένο χώρο.
3.      Αναμένουμε τους γονείς –κηδεμόνες για την παραλαβή των μαθητών.
Η κ.Πορτοκάλλη Δ. εξέρχεται, παίρνοντας μαζί της  το Φαρμακείο του Σχολείου (που πρέπει να περιέχει πάντοτε το απαραίτητο φαρμακευτικό υλικό για τις πρώτες βοήθειες).
Οι   εκπαιδευτικοί που έχουν κενό μοιράζονται στις εξόδους και επιβλέπουν την ομαλή έξοδο των μαθητών. Όλο το προσωπικό του Σχολείου συγκεντρώνεται μακριά από το κτίριο.
Σε περίπτωση πυρκαγιάς χειρίζονται τους πυροσβεστήρες οι: κ.κ. Μαργαρίτη Θ.και  Πορτοκάλλη Δ..,
Η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν μάθημα έχουν την ευθύνη του γραφείου και βοηθούν παντού όπου χρειάζεται. Περιοδικά πρέπει να ελέγχονται οι πυροσβεστήρες και να αναγομώνονται-γεγονός που έχει διασφαλιστεί από την αρχή της χρονιάς(καταληκτική ημερομηνία τέλη Νοεμβρίου)..
Το υπόλοιπο πυροσβεστικό υλικό πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση στην αποθήκη του σχολείου. Η Υποδιευθύντρια κ.Τασιώνα Σ., ο εκπαιδευτικός  του ΣΤ2, κ.Σταυρίδης Σ., και ο εκπαιδευτικός του Ε1, κ.Ιορδάνου Δ.., είναι υπεύθυνοι για την ευταξία και την αποφυγή δυσχερειών(συλλογή αντικειμένων ,εύφλεκτων υλικών, επισήμανση προβλημάτων στους χώρους φύλαξης των παραπάνω).
Γενικό συντονισμό έχει η Διευθύντρια του Σχολείου Παταρίδου Ελένη και όταν απουσιάζει η Υποδιευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί –υπεύθυνοι του Ολοημέρου,
ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ Ή ΤΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ
1.Εκκένωση  αιθουσών και παράταξη στο χώρο συγκέντρωσης .
2.Έλεγχος από το δάσκαλο κάθε τάξης, αν είναι όλοι οι μαθητές παρόντες με διακριτικούς και διακριτούς τρόπους διαχείρισης άγχους συγκεκριμένων καταστάσεων.
3.Ενημέρωση  των υπευθύνων διάσωσης και πρώτων βοηθειών καθώς και της διευθύντριας .
 4.Αναζήτηση μαθητών, τραυματιών, παροχή πρώτων βοηθειών. Σε περίπτωση βαριά  τραυματισμένων  ατόμων ειδοποιούνται οι (Πρώτες Βοήθειες , ΕΚΑΒ) .
Παράλληλα οι εκάστοτε υπεύθυνοι πραγματοποιούν: Κλείσιμο διακοπτών νερού και ηλεκτρικού ρεύματος.  Σβήσιμο φωτιών-αν υπάρχουν. Παίρνουν μαζί τους τα φορητά φαρμακεία, το ραδιόφωνο και τις καταστάσεις των μαθητών του σχολείου με τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα .
ΜΕΤΑΒΑΣΗ  ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΜΠΑΣΚΕΤ
( ΧΩΡΟΣ ΚΑΤΑΦΥΓΗΣ – ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ )
Η  μετάβαση  των μαθητών  του σχολείου (στο χώρα καταφυγής – συγκέντρωσης, που είναι το γήπεδο μπάσκετ) γίνεται κατά τάξεις : ΣΤ ,,Ε΄,Δ΄,Γ΄,Β΄, Α΄  και Νηπιαγωγείο  όπως φαίνεται και στο σχέδιο που επισυνάπτουμε
● Στο γήπεδο του μπάσκετ (χώρος καταφυγής, συγκέντρωσης) ανοίγουμε το ραδιόφωνο για οδηγίες και πληροφορίες
● Γίνεται καταγραφή των μαθητών που παραλαμβάνονται από τους γονείς
● Πραγματοποιείται μετακίνηση των μικρών κυρίως μαθητών με συνοδεία εκπαιδευτικού και παράδοση  στους οικείους του, εάν έχει παρέλθει πολύς χρόνος και δεν  έχει έρθει κανείς να τους παραλάβει.
● Σε περίπτωση διαπίστωσης ζημιών ειδοποιείται από τη Δ/νση του Σχολείου το Κέντρο Επιχειρήσεων του Σ.Ν.Ο.
Τέλος  λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατευθεί η περιουσία του Σχολείου από κάθε είδους βιαιοπραγίες .
Επισυνάπτεται σελίδα με τις ενέργειες που έγιναν και τον καθορισμό υπευθύνων .

Η Επιτροπή Πολιτικής Άμυνας του Σχολείου:
1.Παταρίδου Ε., Δ/ντρια Δημ.Σχ.
2.Τασιώνα Σ..Υποδιευθύντρια
3.Ζησοπούλου Β., Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου
4.Κουτσιοπούλου Μ., υπεύθυνη Ολοημέρου
5.Επιτροπή Παρατηρητηρίου κρίσεων (κ.ΜπαχλιτζανάκηΜ., Ντάμπου Αικ., Κανονίδου Π., Μαργαρίτη Θ.)
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ
Ενημερώθηκαν  όλοι οι εκπαιδευτικοί για το πού βρίσκονται οι διακόπτες του ηλεκτρικού ρεύματος και του νερού. Ορίσθηκαν οι υπεύθυνοι για το κλείσιμο των διακοπτών . (Αναφέρονται παρακάτω ).Έχουν εκπονηθεί σχέδια εργασίας για την περίπτωση σεισμού και έχουν δοθεί γραπτές οδηγίες στους μαθητές και γονείς τους για την αποφυγή πανικού.
● Το αρχείο του Σχολείου τοποθετήθηκε σε μεταλλικό ερμάριο και ξεχωριστό ασφαλή χώρο..
● Σημειώθηκαν  πάνω τα χρήσιμα τηλέφωνα ανάγκης σε εμφανή θέση στο Γραφείο του συλλόγου Διδασκόντων.
● Προμηθευτήκαμε 1 επιπλέον φορητό φαρμακείο .
● Προμηθευτήκαμε 1 φορητό ραδιόφωνο, φακό  και σφυρίχτρες.
● Τοποθετήθηκαν  και αναγομώθηκαν πυροσβεστήρες .
● Αποσύραμε τα επικίνδυνα αντικείμενα που βρίσκονταν στα ράφια των τάξεων  και αλλάξαμε τη διάταξη και θέση των θρανίων για να μην κινδυνεύουν  οι μαθητές. Στηρίξαμε τις βιβλιοθήκες μα μεντεσέδες σταθερούς στον τοίχο.
● Όλοι οι μαθητές και οι γονείς τους ενημερώθηκαν ότι μετά το σεισμό θα συγκεντρωθούμε στο γήπεδο του μπάσκετ ,απ’ όπου θα γίνει η παράδοση των μαθητών στους γονείς με ευθύνη της Διεύθυνσης και του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Αναρτήθηκε το σχέδιο στο ιστολόγιο του σχολείου (Ιστολόγιο:19dimotikokaterinis.blogspot.com) και κοινοποιήθηκε στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της σχολικής μονάδας. Αναρτήθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων κάθε τάξης  και στο γραφείο της Δ/νσης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
● Θα γίνουν ασκήσεις αντισεισμικής προστασίας και ετοιμότητας και ενημερωτικά σεμινάρια από φορείς πολιτικής προστασίας με τη συνεργασία και την επίβλεψη του εποπτεύοντα φορέα μας, Π. Ε. Πιερίας.
ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ  ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ   ΩΣ  ΕΞΗΣ :
● Γενικός υπεύθυνος του Σχεδίου, που έχει την ευθύνη για την εκπόνηση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης ,καθώς και για την οργάνωση, εκπαίδευση, προετοιμασία και συντονισμό του προσωπικού, η διευθύντρια του Σχολείου κ. Παταρίδου Ελένη σε συνεργασία με την Υποδιευθύντρια κ.Τασιώνα Σ. και την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου κ. Ζησοπούλου Β..
● Υπεύθυνοι διάσωσης όσων κινδυνεύουν οι κ.κ.  Ντάμπου Αικ., Μπαχλιτζανάκη Μ.  Νηπιαγωγός του Ολοήμερου ή του Πρωινού κύκλου, Πατούνη Βλουτίνα Μαρία., Κέκελη Δ. και Σακκά Κωνσταντίνα, οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής κ.Τσορτανίδης Ι. και Παυλίδης Θ.
● Υπεύθυνοι βοηθοί (Πρώτων Βοηθειών) : οι κ.κ. .Σάκκα Ασπασία., .Καπετανάκη Αικ , Ντάμπου Αικ..και οι νηπιαγωγοί.
● Υπεύθυνοι πυρόσβεσης :οι κκ..Μαργαρίτη Θ., Πορτοκάλλη Δ
● Υπεύθυνοι και βοηθοί για την παροχή μέριμνας και φροντίδας μαθητών : οι κ .Κουτσιοπούλου Μ., Μπαχλιτζανάκη Μ. και Σεϊτανίδης Θ..
● Υπεύθυνοι παρουσιών και καταγραφής μαθητών: ο κ. Χαλκιάς Ι. ,Ντάμπου Αικ.  και η υποδιευθύντρια Τασιώνα Σ.
Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί:
1.Αναζητούν και μεριμνούν για τους μαθητές που δεν έχουν παρουσιασθεί στους  χώρους συγκέντρωσης.
2.Καταγράφουν  όσους μαθητές παραλαμβάνουν συγγενικά πρόσωπα
3.Αποφασίζουν για τη μετακίνηση των μικρών κυρίως μαθητών με τη συνοδεία εκπαιδευτικού και την παράδοση  στους οικείους τους, αν έχει παρέλθει πολύς χρόνος και δεν έχει εμφανισθεί κανείς.
● Υπεύθυνοι ελέγχου των δικτύων ηλεκτρικού  ρεύματος και ύδατος αντίστοιχα ο κ.         Σταυρίδης Σ. και Σεϊτανίδης Θ.
● Υπεύθυνη για την απαγόρευση προσέγγισης των επικίνδυνων σημείων του σχολείου από τους μαθητές :η κ.κ Κέκελη Δ, Ιορδάνου. και ο κ.Χαλκιάς Ι.
●  Υπεύθυνη για την οργανωμένη και ασφαλή εκκένωση του σχολείου από τους μαθητές : Δ/ντρια κ. Παταρίδου Ελένη
Ε. ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ Δ/ΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
1. Η Δ/ντρια πριν από την απομάκρυνσή του από το διδακτήριο φροντίζει να κλείσει το γενικό διακόπτη του ηλεκτρικού ρεύματος και του νερού.
2.Να ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσίες : Πυροσβεστική, Αστυνομία, Πρώτων Βοηθειών για τα μέτρα έκτακτης ανάγκης που πήρε το σχολείο και την ασφαλή μεταφορά των μαθητών.
3.Φροντίζει από πριν ώστε το αρχείο του σχολείου να βρίσκεται σε ασφαλές μέρος ερμητικά κλειστό .
4.Μεριμνά ώστε να τοποθετηθούν πυροσβεστήρες σε εμφανή σημεία του διδακτηρίου για την εύκολη χρήση  καθώς και τηλεφωνικός κατάλογος με τα τηλέφωνα των υπηρεσιών: Πυροσβεστικής, Αστυνομίας, Πρώτων Βοηθειών κλπ. Να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί τη χρήση των.
5.Κάνει κάθε τι που θα διασφάλιζε τη σωματική ακεραιότητα και την υγεία των μαθητών και των διδασκόντων.
Κατερίνη,  11 Οκτωβρίου 2019                         






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.