Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Τα σχολεία Waldorf

ΣΥΝΤΟΜΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ


Το σύστημα Waldorf ( Παρουσίαση του έργου από τον Àngel Villalón, διευθυντή του σχολείου Pericot)

Τα σχολεία Waldorf βασίζονται στη φιλοσοφία ότι η δημιουργική και πρακτική,
ενεργητική εργασία αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για την προώθηση της μάθησης
και τα παιδιά μυούνται  στη μάθηση μέσω της μουσικής, των εικαστικών, του χορού, της γραφής
και του μύθου.
Η κλασσική μυθολογία, οι παραδοσιακές πολιτισμικές ιστορίες και τα παραμύθια,
καθώς επίσης και  θρησκευτικές εικόνες εμφανίζονται συχνά στις αίθουσες διδασκαλίας Waldorf.
Αυτή η εκπαίδευση στοχεύει να εμπνεύσει τη δια βίου μάθηση σε όλους τους μαθητές
και να τους καταστήσει ικανούς να αναπτύξουν πλήρως τις μοναδικές ικανότητες τους.

Μια ματιά στα βασικά σημεία της σχολικής εργασίας του  Pericot και η σύνδεση
με το εκπαιδευτικό σύστημα Waldorf. (Από τον Àngel Villalón, διευθυντή της σχολής Pericot)

Η  Τέχνη στο πρόγραμμα σπουδών (από τον Jordi Serra,δάσκαλο εικαστικών του σχολείου)
Η εκπαίδευση μέσα από τις εικαστικές τέχνες συμβάλλει στην ανάπτυξη της αισθητικής αντίληψης,
αυξάνει τις ευαισθησίες και δίνει έμφαση σε συγκεκριμένους τρόπους εξερεύνησης, πειραματισμού
και εφευρετικότητας. Καλλιτεχνικό  εργαστήριο για το πώς θα ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη
και την κατανόηση των μορφών τέχνης και για την εκτίμηση της τέχνης. Θα έχουμε την ευκαιρία
να εξερευνήσουμε διάφορες μορφές τέχνης, αναζητώντας την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων
και τεχνικών, χρησιμοποιώντας τα εικαστικά στοιχεία της τέχνης.

Εξερευνώντας και δημιουργώντας εκ/κό δράμα ( Από τον Celi Graells, δάσκαλο σχολής χορού Mediterrania)

Συνδέοντας το δράμα με το πρόγραμμα σπουδών.
Δράμα είναι μια τέχνη παραστάσεων, μια διέξοδος αυτοέκφρασης και ένας τρόπος μάθησης.
Αποτελεί  ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάθησης επειδή εμπλέκει τον μαθητή πνευματικά, σωματικά,
κοινωνικά και συναισθηματικά. Δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού,  παντομίμα, παράσταση και σκηνές
αναπαράστασης εξυπηρετούν στο να αναπτύξουν τη δημιουργική προοπτική στους συμμετέχοντες
και να τους βοηθήσουν να ενισχύσουν  δεξιότητες κριτικής σκέψης και ενσυναίσθησης.




Χορός στο πρόγραμμα σπουδών (Από τον Celi Graells, δάσκαλο σχολής χορού Mediterrania)

Ο χορός είναι κίνηση και η κίνηση είναι η πρώτη γλώσσα που μαθαίνουμε, ακόμα και πριν
τη μητρική μας . Η συμπερίληψη του δημιουργικού χορού  στην εκπαίδευση και το αναλυτικό πρόγραμμα
έχει αιτιολογηθεί ποικιλοτρόπως καθώς ο χορός αποτελεί  έναν ολοκληρωμένο τρόπο μάθησης,
που χρησιμοποιεί ολόκληρο το σώμα, όχι μόνο το μυαλό κι έτσι αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα  
στη διαδικασία της μάθησης. Είναι ευκολότερο
να θυμηθείς κάτι όταν χρησιμοποιείς όλο σου  το σώμα ,γι΄αυτό ο χορός και η κίνηση είναι ένας καλός τρόπος
να διδάξεις άλλα σχολικά μαθήματα (γλώσσες, μαθηματικά …).
Μαθαίνεις να παρατηρείς και να αναπαράγεις, να εστιάζεις, αντιλαμβάνεσαι την αναγκαιότητα
της επανάληψης και προσπαθείς να βελτιωθείς, χωρίς πίεση, ενστικτωδώς.
Επίσης  βελτιώνεις τις συνήθεις στάσεις του σώματος, την ευλυγισία, ισορροπία και
καθώς και τη δύναμή σου.

Αγγλικό Φεστιβάλ: Ταξίδι στην Ιθάκη( παράσταση από τους μαθητές και δασκάλους του σχολείου)
Ένα δείγμα  όλων αυτών που έχουμε δει και βιώσει στις διαλέξεις και τα εργαστήρια
κατά τη διάρκεια της εβδομάδας: εικαστικές τέχνες, μουσική και χορός, όλα μαζί σε μια ιστορία
σχετικά με  το συναίσθημα του να αφήνεις την πατρίδα σου, τη νοσταλγία της γενέτειρας
και την κατάσταση των προσφύγων. Όλα  συνδέονται με τον Οδυσσέα και την επιστροφή στην Ιθάκη.

Διδασκαλία σχετικά με τη χώρα σας ( από τους προσκεκλημένους δασκάλους)
Ζητάμε από τους διαφορετικούς συμμετέχοντες στη συνάντηση να μας παρουσιάσουν
μερικά στοιχεία από την κουλτούρα της χώρας τους.


Αντιμετωπίζοντας τη διαφορετικότητα μέσα στην τάξη(Από την Ιζαμπέλ Μπράβο,
δασκάλα Ειδικής  Αγωγής κι από την Άννα Darné, υπεύθυνη ενισχυτικής διδασκαλίας.)

Η διαφορετικότητα- ποικιλία είναι ένας όρος που μπορεί να έχει  διαφορετικές έννοιες ανάλογα
με το γενικότερο πλαίσιο. Αυτό το καλλιτεχνικό  εργαστήρι θα προσφέρει έναν περιεκτικό
ορισμό της έκφρασης, αναγνωρίζοντας πώς η διαφορετικότητα επηρεάζει την τάξη
και παρέχοντας πρακτικές συμβουλές για την προώθηση μιας εύρυθμης αίθουσας διδασκαλίας.

Η Ρομποτική στο σχολείο ( από τον Grerant ,δάσκαλο ρομποτικής)
Αυτό το εργαστήριο θα σας δείξει πως η ενασχόληση με τη ρομποτική ξεπερνάει  
την κλασσική διδασκαλία περικλείοντας κατασκευή και προγραμματισμό.
Είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος διδασκαλίας γραφής και ανάγνωσης
καθώς και ποικίλων άλλων κοινωνικών  δεξιοτήτων, απαραίτητων στο σημερινό κόσμο.
Επιπλέον πληροφορίες:
Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν  στην τάξη , αίθουσα τέχνης ,αίθουσα χορού ,
Γυμναστήριο / θέατρο. Όλα βρίσκονταν στις εγκαταστάσεις του σχολείου Pericot

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.