Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΟ 19ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ


Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019 και με αφορμή την παγκόσμια μέρα βιβλίου φιλοξενήθηκε στο 19ο Δημοτικό σχολείο η συγγραφέας – φιλόλογος Αναστασία Πέλλα. Οι δράσεις αφορούσαν τόσο τους γονείς, όσο και τους μαθητές του σχολείου.
Αρχικά πραγματοποιήθηκε στη βιβλιοθήκη του σχολείου ενημερωτική συνάντηση - συζήτηση με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών με θέμα: «Η σημασία και η σπουδαιότητα του παραμυθιού στην ψυχοσύνθεση και στην πνευματική εξέλιξη του παιδιού».
Από την μεριά της κυρίας Πέλλα τέθηκαν οι ακόλουθες απόψεις για την αξία και την σπουδαιότητα του παραμυθιού:
«..Αρχικά ο ρόλος του είναι ψυχαγωγικός. Το παιδί μεταφέρεται σε χώρους φανταστικούς με ήρωες που έχουν υπερφυσικές δυνάμεις. Το παραμύθι μιλάει στην ψυχή του παιδιού με συμβολισμούς, με αλληγορίες, με υπερβολές. Του γεννά τη χαρά, την αγωνία, την προσμονή, την απογοήτευση. Μαθαίνει να αναγνωρίζει, αλλά και να διαχειρίζεται περίπλοκα και ανοίκεια, ίσως, μέχρι τότε συναισθήματα. Αυτή η διαδικασία από μόνη της ηρεμεί την παιδική ψυχή. Με αυτόν τον τρόπο ανακουφίζει το παιδί και από υπαρξιακά άγχη, που αφορούν σε ζητήματα, όπως η ζωή και ο θάνατος.
Εμπλουτίζεται επιπλέον το λεξιλόγιό του και οξύνεται ο νους. Αυτό σε αντίθεση με το αποτέλεσμα που επιφέρει η αλόγιστη χρήση της τεχνολογίας και αφορά στα κινητά, στα τάμπλετ, στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Δεν αφορίζεται η πρόοδος, αλλά σκοπός είναι να περιορίσουμε οπωσδήποτε η χρήση των ηλεκτρονικών μέσων.
Το παραμύθι ενδυναμώνει τη φαντασία του παιδιού. Το παιδί δίνει μορφή στους ήρωες, στις εικόνες, στα σκηνικά.
Το παιδί κοινωνικοποιείται. Διδάσκεται κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές. Ταυτίζεται με τους ήρωες που βρίσκουν λύσεις. Το παιδί μαθαίνει την ύπαρξη του καλού και του κακού, του δίκαιου και του άδικου, μαθαίνει την έννοια της τιμωρίας και της επιβράβευσης. Έτσι μεταβαίνει και στην πραγματικότητα, μαθαίνει να αντιμετωπίζει καταστάσεις και βρίσκει λύσεις στα προβλήματα.
Επιπλέον, κάτι που είναι πολύ σημαντικό και δεν πρέπει να το υποτιμάμε είναι ότι με αυτόν τον τρόπο ο γονέας αποφασίζει ότι θα ασχοληθεί με το παιδί του. Μαμά και παιδί, μπαμπάς και παιδί έρχονται πιο κοντά, ενισχύεται ο δεσμός τους. Το παιδί μαθαίνει σημαντικές έννοιες όπως η οικογένεια, η φιλία, η δικαιοσύνη. Χτίζει θετικά συναισθήματα, αποκτά θετική προοπτική για τη ζωή, εφόσον και οι ιστορίες για τους «καλούς» πρωταγωνιστές έχουν, συνήθως, θετική κατάληξη.
Εν κατακλείδι, τα περισσότερα παραμύθια έχουν ηθικό δίδαγμα στο τέλος, γι’ αυτό και γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι.»
Στη συνέχεια ακολούθησε στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου διαδραστική αφήγηση του παραμυθιού «Η μάγισσα με το στριμμένο σκουπόξυλο». Οι μαθητές μπήκαν στη θέση των ηρώων του παραμυθιού, μεταμφιέστηκαν και ταξίδεψαν με την φαντασία τους σε έναν κόσμο μαγικό, όπου όμως το καλό υπερισχύει από το κακό, σε έναν κόσμο που ακόμα και οι μάγισσες μαθαίνουν από τα λάθη τους και γίνονται υπέρμαχοι της αγάπης και της καλοσύνης.
Ευχαριστούμε τη συγγραφέα για την τη διαδραστική και παιγνιώδη παρουσίαση και της ευχόμαστε «καλοτάξιδο», το νέο της βιβλίο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.