19ο
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
17-03-19
ΕΩΣ 23-03-199(ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΧΙΡΟΝΑ –ΚΑΤΑΛΑΝΙΑ-ΙΣΠΑΝΙΑ)
«Modern
Odysseus in the arms of Europe» με κωδικό αριθμό 2018-1-EL01- KA229-047725- Erasmus+ 2018»- Erasmus + Δράση KA2
Μια μοναδική εμπειρία βίωσαν οι εκπαιδευτικοί του 19ου
Δημοτικού σχολείου Κατερίνης κατά την επίσκεψή τους στο σχολείο Pericot στη Girona της Καταλονίας στην Ισπανία.
Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν ο υπεύθυνος
επικοινωνίας του προγράμματος κ.
Σεϊτανίδης Θεόδωρος, δάσκαλος, η υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Τασιώνα
Σεβαστή, η κ.Παπαδοπούλου Μαρία ,
καθηγήτρια αγγλικών και υπεύθυνη επικοινωνίας, η κ. Μπαχλιτζανάκη Μαρία,
δασκάλα και η κ Μαργαρίτη Θωμαή, δασκάλα.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα
πλαίσια του διετούς εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο "Modern Odysseus in the arms of Europe" και διήρκησε 7 μέρες (από 17/3 έως 23/3). Στο
συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα συμμετέχουν 5 σχολεία από πέντε χώρες (Ελλάδα,
Ισπανία, Λετονία, Πορτογαλία και Κροατία).Την πρώτη ημέρα ταξιδέψαμε μέσω
Κωνσταντινούπολης με προορισμό τη Χιρόνα. Τη δεύτερη μέρα ο Δ/ντής του σχολείου Pericot ,το προσωπικό και οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας υποδέχτηκαν με ένα πολύ όμορφο
μουσικοχορευτικό δρώμενο.
Στη
συνέχεια περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και στις αίθουσες διδασκαλίας.
Τέλος ο Δ/ντής μας παρουσίασε τη μέθοδο Waldorf και
μας εξήγησε πώς εφαρμόζεται στο σχολείο του.
Έγινε η καθιερωμένη ανταλλαγή δώρων μεταξύ των εταίρων και
η παρουσίαση της βαλίτσας του σύγχρονου Οδυσσέα, όπου «ταξίδεψε», ο ελληνικός
πολιτισμός με λίγο ελληνικό χώμα, τσάι και ρίγανη, ποιητικά κείμενα των
μαθητών(Β1, ΣΤ1,ΣΤ2), κείμενα των συγγραφέων και ποιητών Σεφέρη και Βενέζη.
To απόγευμα της ίδια μέρας μας έγινε
ξενάγηση με επίσημο ξεναγό στην παλιά πόλη της Girona
Την τρίτη και
τέταρτη μέρα παρακολουθήσαμε το μάθημα exploring and make drama με τη μέθοδο Woldorf. Τα σχολεία Waldorf
βασίζονται στη φιλοσοφία ότι η φαντασία
και η πρακτική εργασία είναι ο καλύτερος τρόπος για να προωθηθεί η
μάθηση. Τα παιδιά εισάγονται σε μαθήματα μέσω της μουσικής, των εικαστικών, του
χορού, του γραψίματος και του μύθου. Η κλασσική μυθολογία, η λαϊκή
παράδοση, τα παραμύθια και οι
θρησκευτικές εικόνες είναι κοινές στις αίθουσες διδασκαλίας Waldorf. Αυτή η εκπαίδευση στοχεύει να εμπνεύσει τη δια βίου
μάθηση σε όλους τους μαθητές και να τους επιτρέψει να αναπτύξουν πλήρως τις
μοναδικές ικανότητές τους.
Μετά τα μαθήματα επισκεφτήκαμε
μουσείο Νταλί.
Την πέμπτη ημέρα παρακολουθήσαμε το English Festival
που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο σχολείο Pericot. Φέτος είχε τον
τίτλο « Journey to Ithaca» και πραγματικά
ήταν ένας ύμνος στην Ελλάδα , στη μυθολογία, τη μουσική και το χορό της. Η παρουσίαση αυτή
αξιοποιούσε όλα τα αντικείμενα της μεθόδου Waldorf.
Την τελευταία ημέρα παρακολουθήσαμε μαθήματα τέχνης μέσω
υπολογιστών με φωτοσοπ και μαθήματα ρομποτικής .
Τέλος το Σάββατο 23/3 ήταν ημέρα επιστροφής
μέσω Κωνσταντινούπολης στη Θεσ/νίκη.
Όλες τις μέρες της παρουσία μας στο
σχολείο Pericot μάς δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε εκπαιδευτικούς από
διάφορες χώρες της Ευρώπης, να παρακολουθήσουμε από κοντά to
εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στη φιλοσοφία Woldorf να γνωρίσουμε τον πολιτισμό τους και να
ανταλλάξουμε ιδέες και απόψεις. Οι εμπειρίες που αποκτήσαμε από την παραμονή
μας εκεί ήταν πραγματικά μοναδικές. Η
ευκαιρία για μια σύγκριση με διαφορετικά πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, και
διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδικασίες εμπλούτισαν τον καθένα/μια από εμάς
ενισχύοντας το εκπαιδευτικό μας προφίλ, έτσι ώστε να σχεδιάσουμε, να
συνεργαστούμε και να εφαρμόσουμε δράσεις, να μοιραστούμε ιδέες για την επίτευξη
ενός κοινού στόχου: την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού ιδεώδους και της
εκπαιδευτικής εμπειρίας προς όφελος των μαθητών μας .
Γενικός σκοπός του
προγράμματος Erasmus+ είναι η συνεργασία και η δικτύωση των σχολείων στην
Ευρώπη, η αλληλεπίδραση μαθητών και εκπαιδευτικών, η βίωση μιας μαθησιακής
εμπειρίας σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα και η ανταλλαγή καλών πρακτικών
.Ειδικότερα το σχέδιο αυτό αφορά στη σύμπραξη
σχολείων με σκοπό την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την προαγωγή του σεβασμού
και της κατανόησης του Άλλου, μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, ώστε
οι πρακτικές του προγράμματος να γίνουν συνείδηση στην καθημερινότητα όσο το
δυνατόν περισσότερων παιδιών και ενηλίκων.
Στην Ευρώπη του μύθου και της σημερινής
πραγματικότητας ψάχνουμε να βρούμε τον διακριτό και διακριτικό μας ρόλο με
υποστηριχτικό εργαλείο το πρόγραμμα: «ο Σύγχρονος Οδυσσέας στην αγκαλιά της
Ευρώπης». Στόχος μας είναι να οριοθετήσουμε και να ενισχύσουμε την ευρωπαϊκή
μας ταυτότητα, κρατώντας ο καθένας καθεμιά την ιστορική μας συνειδητότητα. Μέσα
από αμφισβητήσεις, ερωτήματα, προτάσεις, θέσεις και αξιακούς θεσμούς
,δημιουργούμε τον Ευρωπαίο Οδυσσέα, ένα παζλ, μια περσόνα με στοιχεία από 5
χώρες της Ευρώπης. Ο μυθικός Οδυσσέας ,ο ήρωας του Ομήρου , είναι ένας
ελκυστικός ήρωας, το σύμβολο του αέναου ταξιδευτή και της περιπέτειας, του
ανθρώπου που μετακινείται με τη βάρκα
του από χώρα σε χώρα φτάνοντας μέχρι την Αμερική και που τον καίει ο νόστος για τη δική του
πατρίδα .Το ταξίδι του-το ταξίδι μας, μια εσωτερική αναζήτηση και ταξίδι
ενηλικίωσης είναι ένα μάθημα ζωής για όλους μας και ιδιαίτερα για τους νεαρούς
μαθητές μας. Με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα σκοπό έχουμε να προσφέρουμε την ευκαιρία σε μαθητές
και εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες και ικανότητες που θα τους
βοηθήσουν στην προσωπική τους ανάπτυξη καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής
τους εγγραμματοσύνης. Επικοινωνώντας με τους συνομήλικους τους βελτιώνουν τις
αναγνωστικές τους πρακτικές, τις γλωσσικές τους δεξιότητες καθώς και την
ηλεκτρονική τους εγγραμματοσύνη με την χρήση των Τ.Π.Ε Κατανοούν ότι όλοι σε
κάποια φάση της ζωής μας μπορεί να γίνουμε «Οδυσσέας», προετοιμάζονται για τον
κοινωνικό τους ρόλο και τις αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου. Παίρνουν πληροφορίες για τις
ευρωπαϊκές χώρες , τον τρόπο ζωής ,το εκπαιδευτικό σύστημα και τον πολιτισμό
τους .Αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να ενσωματωθούν
καλύτερα σε μια πολυπολιτισμική και παγκοσμιοποιημένη Ε.Ε., χωρίς να χάσουν την
ελληνικότητά τους. Στην πρώτη μας συνάντηση αναπτύξαμε την ευαισθητοποίησή μας
σχετικά με τις πολιτισμικές αξίες των διαφορετικών χωρών και καλλιεργήσαμε τον
σεβασμό, την ανοχή και την κατανόηση του Άλλου, του ξένου εδραιώνοντας τις
απόψεις διαφορετικών πολιτισμικών κοινοτήτων μέσα από εργασίες, βιωματικά
σεμινάρια και εκπαιδευτικές καινοτόμες δραστηριότητες .
Το
ταξίδι του Οδυσσέα θα συνεχιστεί με την επίσκεψη στη Λετονία, το Σεπτέμβρη του
2019.
Για την παιδαγωγική ομάδα
Η Δ/ντρια
Λένα Παταρίδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.